ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
SWEETEN YOUR HERITAGE ΚΑΡΥΣΤΟΣ
(λεπτομέρεια)
ΤΑΣΣΟΣ ΣΥΝΤΕΛΗΣ
Επιλογή 9 έργων με λάδι, σχέδιο ή μεικτή τεχνική και σκηνές εμπνευσμένες από τη φύση και στοιχεία πολιτισμού της Καρύστου.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Υπάρχει πολιτιστική κρίση και απογοητεύομαι. Στην αρχαία Ελλάδα το πνεύμα ήταν τόσο μεγάλο. Δεν υπάρχει αυτό το πνεύμα πλέον. Οι άνθρωποι δε νοιάζονται πολύ, ούτε για τη φύση, ούτε για το τί συμβαίνει γύρω μας. Ξεχνάμε την αξία που υπάρχει γύρω μας στο περιβάλλον. Σκέφτομαι πολύ τους νέους ανθρώπους, που θα πρέπει να κατηχηθούν και να μάθουν να αγαπήσουν τη φύση, το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Πρέπει να χαλαρώσουμε, αλλά είναι δύσκολο να βρούμε την ηρεμία και τη γαλήνη. Θαυμάζουμε την τεχνολογία, αλλά η τεχνολογία μας κάνει σχεδόν υπεράνθρωπους και δε μας αφήνει να ηρεμήσουμε. Όταν έμαθα για τη ζωή της Μέλισσας και το τί είναι στον κόσμο, με συγκίνησε πάρα πολύ, και άρχισα να ασχολούμαι, κάνοντας σχετικά έργα.
ELIZABETH NEAD
(από πάνω αριστερά προς τα δεξιά)
Τρίπτυχο (έργα 1, 2, 3)
Τίτλος
έργου 1: Πηγή της ζωής. Υλικά: Κολάζ από χαρτί σε
χαρτόνι. Διαστάσεις: 100 x 70 εκ.
Τίτλος
έργου 2: Κιβωτός του Νώε. Υλικά: Κολάζ από χαρτί σε
χαρτόνι. Διαστάσεις: 100 x 70 εκ.
Τίτλος έργου 3: Χορός με πανώλη. Υλικά: Κολάζ από χαρτί σε χαρτόνι. Διαστάσεις: 100 x 70 εκ.
Τίτλος έργου 4: Πορτοκαλί μισοφέγγαρο. Υλικά: Λάδι και ακρυλικό σε χαρτί. Διαστάσεις: 38 x 48 εκ.
Τίτλος έργου 5: Χελιδόνια, κόκκινος ουρανός. Υλικά: Λάδι και ακρυλικό σε χαρτί. Διαστάσεις: 38 x 48 εκ.
Τίτλος έργου 6: Κοχύλι Οπενχαιμερ. Υλικά: Λάδι και ακρυλικό σε χαρτί. Διαστάσεις: 48 x 58,5 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Ζούμε σε έναν εύθραυστο παράδεισο. Η κλιματική αλλαγή είναι υπαρξιακή - επηρεάζει τον καιρό, με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινή ζωή όλων των πλασμάτων. Μπορεί να είναι δραματική, ακραία, τρομακτική, καταστροφική. Πιο συχνά είναι σταδιακή, ανεπαίσθητη. Άραγε την αισθανόμαστε, ή κατανοούμε τί σηματοδοτεί; Την αναγνωρίζουμε καν; Είναι η πρόθεσή μου να προκαλέσω με αυτά τα έργα. Κάποιες φορές το μήνυμα αφορά βίαιες δυνάμεις και ζωή εκτός ισορροπίας. Άλλες φορές, είναι απλά το παράδοξο της αινιγματικής ομορφιάς. Αγωνιζόμαστε για τη βιώσιμη συνύπαρξη της φύσης και του ανθρώπου, όπως προάγεται και εκφράζεται άψογα από τη Beelosophy. Είναι τιμή μου να συνεισφέρω σε αυτή την προσπάθεια.
Τίτλος έργου: Bee kind (Δείξε καλοσύνη στη Μητέρα Φύση κι εκείνη θα δείξει καλοσύνη σε σένα). Υλικά: Ύφασμα, faux bijoux, μικτά μέσα. Διαστάσεις: 215 x 135 εκ.
(από
αριστερά προς τα δεξιά) 1. Bee kind, 2. Λεπτομέρειες μελισσών, 3. Λεπτομέρεια βουνού,
ρυακιού και δασών, με ορατή φωτιά, 4. Λεπτομέρεια από τη φωτιά και τους
ανεμόμυλους, με πολλές κυψέλες μελισσών στο βουνό, 5. Λεπτομέρεια από άνθη θάμνου
κισσούρι, με τις μέλισσες να μαζεύουν γύρη.
Οι
μέλισσες είναι όλες κεντημένες και έχουν κόσμημα για τα μάτια και κοσμήματα για
τη γύρη που κουβαλούν στα πίσω πόδια τους.
SIMON BENZAQUEN
Τίτλος έργου: Κυψέλη ανεκτικότητας
Υλικά: επιπλέων ξύλο, μέταλλο
Διαστάσεις: 168 cm (ύψος) x 24 cm (μήκος) x 6 cm (πλάτος) και επίπεδη μεταλλική βάση.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Οι μέλισσες εμφανίζουν αξιοσημείωτες δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας όταν κατασκευάζουν κηρήθρες. Διαθέτουν τη μοναδική ικανότητα να παράγουν κερί και να δημιουργούν εξαγωνικά κύτταρα μέσα στις κυψέλες τους, τα οποία χρησιμεύουν τόσο ως εργαστήριο, όσο και ως φυσικός βιότοπος. Οι άγριες μέλισσες μπορούν να χτίσουν τις φωλιές τους σε κοιλότητες σπηλαίων, βράχων ή δέντρων. Το τοτέμ συμβολίζει τη συλλογική προσπάθεια των μελισσών όταν εργάζονται μαζί στο κοινό τους έργο. Το μέλι που γευόμαστε είναι άμεσο αποτέλεσμα της απρόσκοπτης συνεργασίας και της αρμονικής ύπαρξής τους.
ECO FLANEUR
Συλλογικό έργο της ομάδας Eco Flaneur
Καλλιτέχνες (από πάνω αριστερά προς τα δεξιά): Παναγιώτης Βούλγαρης, Πέννυ Γκέκα, Βασίλης Καβουρίδης, Σταυρούλα Καζιάλε, Κατερίνα Καλιτσουνάκη, Σοφία Κυριακού, Κατερίνα Λαμπροπούλου, Ανδρέας Μητρόπουλος, Βασιλική Μυλωνά, Απόστολος Παπαγεωργίου, Αφροδίτη Παπαδουλή, Βιβή Περυσινάκη, Εύα Ρέντζου, Αθηνά Ρομπιέ, Βίκυ Σαμουηλίδου, Χρύσα Σκορδάκη, Κωνσταντίνα Συλίκου, Κωνσταντίνος Τόλης
Τίτλος συλλογικού έργου: Οι διαστάσεις μιας κυψέλης
Υλικά: Διάφορα
Διαστάσεις: Μεταβλητές
Δήλωση Καλλιτεχνών: Το έργο διαπραγματεύεται τον οικοκεντρισμό, την επιβίωση της Μέλισσας, την κλιματική κρίση, την πολιτιστική και ιστορική σημασία της Μέλισσας, τη δημιουργία κοινοτήτων γύρω από αυτήν και τα προϊόντα της, την υποστήριξη των περιοχών που έχουν υποστεί ζημιές από τις καταστροφικές πλημμύρες και φωτιές των τελευταίων ετών. Ο τρόπος διαχείρισης και παρουσίασης των έργων τέχνης των εικαστικών της Eco Flaneur, ως ατομικές, όσο και συλλογικές οντότητες, παραπέμπει στη δομή της κυψέλης. Η κυψέλη και η κοινωνία των μελισσών προβάλλονται ως παράδειγμα συνεκτικότητας και ενότητας.
ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ ΠΕΤΣΙΟΥ
(αριστερά) Τίτλος έργου 1: Ο τελευταίος χορός. Υλικά: Ακρυλικό σε μουσαμά. Διαστάσεις: 70 x 50 εκ.
(δεξιά) Τίτλος έργου 2: Προσευχή. Υλικά: Ακρυλικό σε μουσαμά. Διαστάσεις: 60 x 70 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Οι μέλισσες, οι κάτοικοι τουλάχιστον 15 εκατομμυρίων χρόνων επί της Γης, σταδιακά εξαφανίζονται, ο πληθυσμός τους μειώνεται από την αλόγιστη εκμετάλλευση της γης. Όταν πεθαίνουν οι μέλισσες, και οι λοιποί επικονιαστές, η ζωή του δάσους τραυματίζεται. Όταν το δάσος καίγεται, οι μέλισσες δεν εγκαταλείπουν τις φωλιές τους. Οι περισσότερες είτε καίγονται και πεθαίνουν, είτε επιβιώνουν προσωρινά και πεθαίνουν λίγο αργότερα, από ασιτία. Η μέλισσα – ιέρεια, στο κέντρο του δάσους, προσεύχεται για τη διατήρηση της ζωής. Η μητέρα – φύση αποχαιρετά τα πλάσματά της με τον τελευταίο χορό. Καθώς βιώνουμε το πνεύμα να αποσύρεται από τα ιερά σύμβολα, η ζωή μας γίνεται πεζή, μοναχική, αποκομμένη από την ολότητα.
'Ας προσευχηθούμε για τα μέλλοντα! Λογιζόμενοι τα μέλλοντα ως ήδη συμβεβηκότα, διότι είναι επί θύραις'.
ΕΙΡΗΝΗ ΡΑΠΤΗ
Τίτλος έργου: Μητέρα εργάτρια
Υλικά: Eικονογράφηση σε χαρτί με ξυλομπογιά
Διαστάσεις: 21 x 29 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Η σχέση ανθρώπου και φυσικού κόσμου είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένη. Η θέληση των καλλιτεχνών για αναπαράσταση και οπτικοποίηση της σχέσης αυτής είναι πηγαία και πανανθρώπινη. Το έργο "Μητέρα εργάτρια" επιδιώκει με μέσα εικαστικής έκφρασης να αποδώσει φόρο τιμής στη μητέρα φύση που προσφέρει αδιάκοπα στον άνθρωπο. Η μητέρα φύση υπομένει στωικά για την ενηλικιότητα του ανθρώπου που θα σημάνει με τη βιώσιμη διεπαφή τους.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΥΝΑΒΗ
Τίτλος έργου: Εγκιβωτισμένη απορία αποσυναρμολόγησης
Υλικά: Ξύλο από κυψέλη, πλαστικό, σύρμα, κόκκαλο, πετονιά, κερί μέλισσας
Διαστάσεις: 40 x 40 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Η μέλισσα, ως αγαπημένο έντομο-σύμβολο, με εμπνέει, γιατί η ατέλεια του ανθρώπου συναγωνίζεται την τελειότητα της κοινωνίας των μελισσών. Επίσης, η συνεχής εμμονική προσπάθεια των παρακμιστών που ισοπεδώνουν τη σύγχρονη εποχή, βλέποντας μόνιμα τον εκδικητή άγγελο να καραδοκεί, σαν δαίμονας, την ανθρωπότητα, με τη δαμόκλειο σπάθη, με ώθησαν στην αναζήτηση του φωτός. Οι μέλισσες αποτελούν ένα όραμα πλήρους αναμόρφωσης με ελπιδοφόρα σημάδια. Δημιούργησα, λοιπόν, έναν κύβο από φυσικά υλικά, ενσωματώνοντας αντιθετικά τη ζωή και τον θάνατο, όχι σαν αποτρόπαιο γεγονός, αλλά σαν εξέλιξη της ζωής. Η αλόγιστη χρήση του πλαστικού ενδέχεται να απομακρύνει τον άνθρωπο από την υπόστασή του, αλλά η ύπαρξη της μέλισσας αποτελεί τη μεγάλη κάθαρση και ελπίδα για τη ζωή.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΚΙΡΤΖΗΣ
Τίτλος έργου: Δύο μέλισσες στην είσοδο της κυψέλης
Υλικά: Ακρυλικό σε χαρτόνι
Διαστάσεις: 40 x 55 εκ.
Δήλωση
Καλλιτέχνη: Η συμμετοχή μου σε αυτήν την έκθεση στηρίχτηκε σε μια
εξαιρετική σύμπτωση. Στον κήπο μου έρχονται πολλές μέλισσες. Αποφάσισα να
φτιάξω 2 κυψέλες, σκεπτόμενος μήπως οι μέλισσες είναι αφεσμός και ψάχνουν για φωλιά.
Αγόρασα μια πάστα προσέλκυσης αφεσμών και την ημέρα που την έλαβα, ταυτόχρονα
πήρα και την πρόσκληση να λάβω μέρος στην έκθεση για τις μέλισσες.
ΕΥΑ ΑΓΓΕΛΑΚΑ
Τίτλος έργου: Ζωή στον αέρα
Υλικά: Μελάνι και μεταξοτυπία πολλαπλών τυπωμάτων πάνω σε καμβά
Διαστάσεις: 200 x 110 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Η ιαπωνική έννοια του «wabi-sabi» που αναγνωρίζει την ομορφιά της παροδικότητας και της ατέλειας των πραγμάτων, είναι κεντρικής σημασίας έννοια και μεθοδολογικό εργαλείο στο έργο μου. Μέσα από εμπειρίες που διαμορφώνουν μία πολυπολιτισμική και κοσμοπολίτικη ιδιοσυγκρασία, διερευνώ τελετουργικά και ανιμιστικές παραδόσεις, όπως αυτές του Σιντοϊσμού. Στοχάζομαι θέματα όπως η παντοδυναμία της Φύσης σε σχέση με την απομάκρυνση μας από αυτήν, τον Άνεμο (Άνιμα, Ψυχή, αλλά και η κινεζική φιλοσοφία των αέρηδων που προκαλούν όλες τις καταστάσεις του σώματος) και σύμβολα όπως ο Λωτός (ιερό ενθεογενές φυτό, σύμβολο θανάτου και αναγέννησης) ή η μέλισσα, ενώ ταυτοποιώ και αναδεικνύω κοινά σύμβολα και πρακτικές σε διαφορετικούς πολιτισμούς.
DOMINIQUE LIETAERT
(από αριστερά προς τα δεξιά)
Τίτλος έργου 1: Μικρός μπλε κήπος που
επισκέφτηκε μια μέλισσα. Υλικά: ξύλο – πλέγμα χαλκού – lapis lazuli – τσόχα – ακρυλικό χρώμα. Διαστάσεις: 20 x 20 x 15 εκ.
(τρισδιάστατο)
Τίτλος έργου 2 & 3: Οι μέλισσες εξερευνούν τα αρχεία τους (δίπτυχο). Υλικά: Νεπάλ χαρτί – χαλκός & πλέγμα από ανοξείδωτο χάλυβα – τσόχα – ακρυλικό χρώμα. Διαστάσεις: 160 x 50 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Τα έργα σε προσκαλούν να μπεις στον συναρπαστικό κόσμο των μελισσών. Και να φανταστείς τί μπορούν να μας διδάξουν οι μέλισσες, ως μεγάλοι δεξιοτέχνες στην εξερεύνηση των χρωμάτων και των μορφών των λουλουδιών, για τα χρώματα και τις μορφές των έργων τέχνης. Όχι ακολουθώντας το ορθολογικό μονοπάτι, αλλά ένα συμπληρωματικό, εξίσου πραγματικό. Κοιτάζοντας τα έργα, διεγείρεται η φαντασία σου και δημιουργεί νέες περιπλανήσεις, νέες σκέψεις, που δεν είχες ποτέ πριν για τις μέλισσες. Τις ίδιες σκέψεις κάνεις όταν σκέφτεσαι έναν αγαπημένο φίλο που ζει σε μια ξένη χώρα και αναρωτιέσαι τι κάνει τώρα. Σκέψεις που μπορεί να είναι παράξενες, αστείες, ανόητες, βαθιές.
MARLEEN KALK
(από αριστερά προς τα δεξιά)
(ένθεση) Τίτλος έργου 1: Λουλούδια και μέλισσες, Τίτλος έργου 2: Κόκκινα λουλούδια
Τίτλος έργου 3: Τα λουλούδια και οι μέλισσες
Υλικά: Μάρμαρο, ξύλο, σύρμα.
Διαστάσεις: 40 x 50 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη:
(Έργο τέχνης 1) Χωρίς λουλούδια, χωρίς μέλισσες. Απλά μια δήλωση για τη φύση.
(Έργο τέχνης 2) Έφτιαξα αυτά τα λουλούδια σε ένα κομμάτι μάρμαρο, το οποίο πήρα από μια αγαπημένη φίλη. Έχασε αυτό το κομμάτι όταν η γάτα της, ακολουθώντας μια μέλισσα, πέρασε πάνω από ένα άγαλμα.
(Έργο τέχνης 3) Φαίνεται ότι η μέλισσα ξεκουράζεται, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Στην πραγματικότητα, επιλέγει ποιο λουλούδι της αρέσει να επισκεφτεί πρώτα, για να πάει το μέλι στην κυψέλη της. Βρήκα το ξύλινο κομμάτι στην παραλία και νομίζω ότι ταιριάζει απόλυτα: Η μέλισσα κρύβεται, μέχρι να μην υπάρχουν εισβολείς, περιμένοντας να ξεκινήσει την καθημερινή της δουλειά.
ΡΙΑ ΑΞΕΛΗ
Τίτλος έργου: Επί τω έργω
Υλικά: Χρωματιστά μολύβια σε pastelmat paper
Διαστάσεις: 50 x 39 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Η ζωγραφική μου αποτελεί έναν διάλογο με τη φύση και την πολιτιστική κληρονομιά της Καρύστου. Εμπνεύστηκα από την αρχαία πράξη της μελισσοκομίας, που συνδέει τον άνθρωπο με τον κόσμο των μελισσών. Στο έργο μου απεικονίζω έναν ιερέα μελισσοκόμο να αλληλεπιδρά με μια κυψέλη, προσεκτικά, βήμα-βήμα, αντικατοπτρίζοντας την αγάπη του για την τέχνη της μελισσοκομίας. Μέσα από αυτό το έργο, επιδιώκω να μοιραστώ την ευαισθησία μου για την φύση και την παράδοση της περιοχής. Ελπίζω να αναδείξω την ομορφιά της συνύπαρξης με τον κόσμο των μελισσών και να εμπνεύσω τους θεατές να εξερευνήσουν την πολιτιστική μας κληρονομιά.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
(από πάνω αριστερά προς τα δεξιά)
Τίτλος έργου: 1) άνοιξη 2) καλοκαίρι 3) φθινόπωρο 4) χειμώνας
Υλικά: φωτογραφία σε καμβά
Διαστάσεις: 30 x 40 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Φωτογραφίζοντας και ασχολούμενος με την μελισσοκομία με πλημμυρίζει χαρά και αυτό θέλω να εκφράσω και να μεταδώσω στον κόσμο.
MELINA ELENA STYLIANOU
Τίτλος έργου: ...φιλημένο από τον άνεμο (και ΕΛΠΙΖΩ ΟΧΙ ...σκοτωμένο από τη σκόνη)
Υλικά: Σύνθεση ακρυλικής ζωγραφικής σε ξύλο με αντικείμενα σχετικά με τη μελισσοκομία
Διαστάσεις: 25 x 31 εκ. (έργο), 50 x 40 x 40 εκ. (σύνθεση)
Δήλωση Καλλιτέχνη: Σε αυτή τη σύνθεση, η ακρυλική απεικόνιση του φυτού της Ερείκης, συνυφασμένη με μελισσοκομικά τεχνουργήματα, χρησιμεύει ως μια οδυνηρή κριτική της ανθρώπινης επίδρασης στη φύση, ιδιαίτερα μέσω της λεγόμενης ανάπτυξης της Πράσινης Ενέργειας. Τονίζει ότι η καλλιέργεια του σεβασμού για το περιβάλλον είναι απαραίτητη για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας, προσφέροντας ένα ελπιδοφόρο όραμα αρμονίας μέσω της συνειδητής συνύπαρξης.
ΜΑΡΙΝΑ ΣΤΑΥΡΟΥ
Τίτλος έργου: Φτερά από Θάλασσα
Υλικά: στιγμιότυπο από αναλογικό φιλμ (16mm) ζωγραφιστό (direct animation), εκτύπωση σε χαρτί/ύφασμα
Διαστάσεις: μεταβλητές
Δήλωση Καλλιτέχνη: Το έργο αντικατοπτρίζει ένα αίσθημα ευαλωτότητας και ευαισθησίας, όμοιο με αυτό που αισθάνεται κανείς όταν αγγίξει τα φτερά μιας μέλισσας. Η ευθραυστότητα των φτερών της μέλισσας, αλλά και η δύναμη και η επίδρασή της στο οικοσύστημα, είναι δυο παράμετροι που αλληλοσυμπληρώνονται. Δεν έχει νόημα η ευθραυστότητα χωρίς δύναμη, ούτε η δύναμη χωρίς ευαισθησία και ενσυναίσθηση. Αυτή η ενστάλαξη ευαισθησίας μας κινητοποιεί να αποτινάξουμε την όποια απομόνωση και να ανοίξουμε τις αισθήσεις μας σε υφές, χρώματα, το περιβάλλον και την ίδια μας τη φύση.
LILIANA KOTUR
Τίτλος έργου: Χλωρίδα της Καρύστου, εξοχική κατοικία των μελισσών
Υλικά: μαλλί, βαμβάκι, λινό και ξύλο (πλεκτό στο χέρι σε παραδοσιακό αργαλειό)
Διαστάσεις: 45 x 90 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Το έργο μου είναι ένας φόρος τιμής στο τοπικό άγριο φυτό Κισσούρι, σύμβολο της πλούσιας βιοποικιλότητας και πολιτιστικής κληρονομιάς της Καρύστου. Αντιπροσωπεύει, επίσης, το τοπίο και τη χλωρίδα της Καρύστου. Οι εργατικές μέλισσες που ευδοκιμούν σε αυτό το περιβάλλον πραγματοποιούν μια μεθοδική συλλογή του νέκταρος Κισσουριού. Μέσα από αυτό το έργο, στοχεύω να μεταφέρω ότι οι ενέργειές μας πρέπει να είναι υπομονετικές και αρμονικές, αντικατοπτρίζοντας την επιμελή δουλειά των μελισσών. Σεβόμενοι και φροντίζοντας το περιβάλλον μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα βιώσιμο μέλλον, όπου τόσο οι άνθρωποι, όσο και η φύση, ευδοκιμούν. Χρησιμοποίησα μια παραδοσιακή τεχνική ύφανσης πλαισίου. Τα πλεγμένα νήματα δημιουργούν ένα συνεκτικό σύνολο, που συμβολίζει τη διασύνδεση όλων των μορφών ζωής και την αντίστοιχη λεπτή ισορροπία.
ΑΝΙΤΑ ΞΑΝΘΟΥ
Τίτλος έργου: Θήλεια αρχή
Υλικά: φωτογραφία
Διαστάσεις: 60 x 40 εκ.
Δήλωση Καλλιτέχνη: Ζωή, θάνατος, αναγέννηση. Ηρακλείτεια ροή του χρόνου, αέναος κοσμικός κύκλος, αδιάλειπτη ενέργεια του σύμπαντος, αλλά και "θήλεια" ταυτότητα. Η καλλιτέχνης καταλαμβάνει ενσώματα το λαβωμένο τοπίο, χορογραφώντας τον εαυτό της, σε μια συμβολική πράξη επούλωσης των περιβαλλοντολογικών τραυμάτων. Μεταμορφώνει μεταφορικά το σκοτάδι σε φως και την καταστροφή σε αναγέννηση. Απελευθερωμένη από κοινωνικές συμβάσεις του κατεστημένου και από έμφυλες προκαταλήψεις, αναδεικνύει το άγριο, αρχέγονο στοιχείο και τις συνεχείς μεταμορφώσεις της γυναικείας ύπαρξης, σε ένα έργο που υπογραμμίζεται από έκδηλες οικο-φεμινιστικές αναζητήσεις. Οι σκηνοθετημένες εικόνες αποτελούν αλληγορίες για τη θηλυκότητα ως μάννα-γη, τη ροή του χρόνου, τη φθορά, τον θάνατο, την αναγέννηση, τη συνεχή συμπαντική μετάλλαξη της ύλης. Τέχνη και πολιτική κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον του πλανήτη, προβάλλοντας το όραμα μιας νέας, ελπιδοφόρας αρχής.
ΣΙΣΣΥ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
(από αριστερά προς τα δεξιά)
Τίτλος έργου 1: Χωρίς τίτλο, Διαστάσεις: 27 x 7 x 2,5 εκ.
Τίτλος έργου 2: Χωρίς τίτλο, Διαστάσεις: 22,5 x 15 x 2,5 εκ.
Υλικά: Μπρούτζος και κέλυφος (χύτευση και οξυγονοκόληση)
Τίτλος έργου 3 : Χωρίς τίτλο (Σε συνεργασία με Νίκο Χατζόπουλο)
Υλικά: Τελάρο κηρήθρας. Διαστάσεις: 48 x 24 εκ. Σχέδιο εμπνευσμένο από κιονόκρανο που βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείου Καρύστου. Το έργο ολοκληρώθηκε από τα μελίσσια του Νίκου Χατζόπουλου.
Δήλωση καλλιτέχνη: Η πρόσκληση
της Beelosophy ήταν η αφορμή για να διερευνήσω την ζωή και τον κόσμο της μέλισσας
και ειδικότερα τον χώρο που δημιουργεί από κερί - τις κηρήθρες. Το κερί της
μέλισσας, αγαπημένο υλικό στην εικαστική πρακτική μου, λειτούργησε ως
συνδετικός κρίκος στη δημιουργία των έργων που παρουσιάζω. Ένας από τους λόγους
που χρησιμοποιώ το κερί, είναι ότι, μέσα από την χύτευση με τη μέθοδο του
¨χαμένου κεριού¨, η ευαλωτότητα και η μεταβλητότητά του μπορούν να μετουσιωθούν
στην άκαμπτη ακινησία και στη διαχρονικότητα του μετάλλου. Οι φόρμες που
δημιούργησα από κηρήθρες, τις οποίες και χύτευσα σε μπρούτζο, είναι αφαιρετικές,
με βιομορφικά στοιχεία, εμπνευσμένες από την επίσκεψή μου στην Κάρυστο. Το
αρχέγονο εξαγωνικό μοτίβο της κηρήθρας που χρησιμοποιώ ως υλικό, έχει στόχο να
δώσει έμφαση στην εξέλιξη της ζωής και στη σύνδεση του ανθρώπου με τον φυσικό
κόσμο.