ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
Δείγμα εφαρμογής:
ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΝ ΚΥΨΕΛΕΣ ΣΕ ΤΕΧΝΗ
Δείγμα εφαρμογής:
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Ομάδα – στόχος: μαθητές/τριες δημοτικού και γυμνασίου (όλες οι τάξεις) ή σπουδαστές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης
Χώρος υλοποίησης: αίθουσα διδασκαλίας/ αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου/σχολικός κήπος ή και στη φύση
Διάρκεια: 4+ διδακτικές ώρες
ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ/ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ: ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ, ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ - ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές ζωγραφίζοντας (ή φωτογραφίζοντας) αποτυπώνουν τον προβληματισμό τους για την καταστροφή του περιβάλλοντος, τη μείωση των επικονιαστών και την κλιματική αλλαγή μέσα από την τέχνη, διατηρώντας, όμως, θετική διάθεση και αναζητώντας λύσεις για ένα βιώσιμο μέλλον. Οι μαθητές έρχονται σε άμεση επαφή με την παιδαγωγική, αισθητική, καλλιτεχνική και ψυχαγωγική διάσταση της κλιματικής αλλαγής, της υποβάθμισης του περιβάλλοντος και της μείωσης των επικονιαστών, με βιωματική προσέγγιση, κεντρίζοντας συγχρόνως το ενδιαφέρον τους για μάθηση και ανάληψη δράσης, με εργαλείο την τέχνη.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δραστηριότητα 1: Εκκίνηση - αφόρμηση
Οι μαθητές ενημερώνονται, μέσω οπτικοακουστικού και θεωρητικού υλικού, για την περιβαλλοντική κρίση, την έννοια της επικονίασης, τους επικονιαστές, τη σημασία τους και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν. Επίσης, αντιλαμβάνονται τον ρόλο των σχολείων στη στήριξη των πληθυσμών των επικονιαστών.
Δραστηριότητα 2: Εργαστήρι περιβαλλοντικής τέχνης
Οι μαθητές χωρίζονται σε ετερογενείς ομάδες και, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, ζωγραφίζουν (εξωτερικά) πραγματικές κυψέλες Μελισσών (ή φωτογραφίζουν φυτά, τοπία, Μέλισσες, στοιχεία πολιτισμού ή συνδυασμό αυτών), εμπνεόμενοι από στοιχεία με βιοπολιτισμική αξία στην περιοχή τους. Με την τέχνη ως μέσο ευαισθητοποίησης, αποτυπώνουν τον προβληματισμό τους για το περιβάλλον, με το ελπιδοφόρο μήνυμα ότι το υποβαθμισμένο περιβάλλον μπορεί να αποκατασταθεί εφόσον εξευρεθεί μια υγιέστερη σχέση του ανθρώπου με τη φύση. Παρέχονται οδηγίες.